21
mar

Porada przez telefon..

Ten temat przewijał się już parę razy na blogu, ale wraca jak bumerang..

Szanowni Państwo, ja rozumiem, ze czasem są sytuacje wymagające szybkich decyzji i szybkiego dostępu do rzetelnej informacji.

W takich przypadkach czasem za jedyne wyjście uważa się PORADY PRZEZ TELEFON.
Jednak, proszę zwrócić uwagę, że czasem dzwonicie Państwo w sprawach, o których Wy myślicie już od dłuższego czasu – sprzedajecie dom, kupujecie, wynajmujecie lokal – planujecie czasem bardzo kosztowną, a czasem ryzykowną decyzję..

I – powiedzmy – na godzinę przed umówionym np. tydzień wcześniej spotkaniem – dzwonicie do prawnika.. Pewne rzeczy zdąży się zrobić w 5 – 15 – 50 min. Ale czy na prawdę chcecie, by o sprawie, która może Was kosztować kilkaset tysięcy zł, albo np życie całe… Wasz prawnik myślał 5-10-50 minut?

Czasem na zadane pytanie odpowiedź jest dla mnie łatwa i prosta, automatyczna niemal, ale pomyślcie – o pewnych rzeczach przypadkowo zapomnicie.. i co? Wasza sytuacja może być zupełnie inna. Potrzebna się okazała rozmowa spotkanie, weryfikacja danych.. I już treść odpowiedzi, a co za tym idzie udzielonej porady prawnej, będzie inna. Lepsza, bardziej wartościowa. Ta właściwa..

Czy chcecie, by Wasza umowa, np. najmu, była dobrze napisana? By chroniła Wasze interesy, by stanowiła Wasze zabezpieczenie? Bo najmy bywają różne. I osoby, z którymi zawieramy umowy – również.
Pomyślcie o tym..

Faktem jest, że ja mam w tzw. ofercie porady przez telefon. Ograniczyłam je jednak do stałych Klientów, tj. Osób i Podmiotów, z którymi została podpisana umowa o współpracy na określony czas. Bo takie ”szybkie” kwestie wymagają nie tylko znajomości tematu prawnego, ale i znajomości naszego Klienta, jego sytuacji osobistej i firmowej. Przeróżnych, czasem – zdawałoby się – nieistotnych okoliczności.. To wielka prawda, że to drobiazgi tworzą nasze życie. Także naszą sytuację prawną.

Osoby, które do mnie dzwonią w takich przypadkach są zazwyczaj „przekierowywane” na kontakt via e-mail (przesłanie dokumentów, danych  faktury) i zapraszane na wizytę w kancelarii.

Tu nie chodzi o kwestię płatności. Przelewy ekspresowe w końcu istnieją, są obsługiwane przez nasze banki i może się zdarzyć sytuacja, że po przeprowadzonej rozmowie telefonicznej, sprawdzeniu danych osoby dzwoniącej i potwierdzeniu zaksięgowania na koncie uzgodnionego wynagrodzenia może zostać udzielona pomoc prawna takiej osobie. Będzie to jednak sytuacja zupełnie wyjątkowa.

{ 2 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Daniel Anweiler 22 marca, 2016 o 11:52

Tak, zgadzam się porada przez telefon nic nie pomoże a tylko może zaszkodzić nie rzetelną poradą. Prawnik to nie lekarz a sprawa to nie choroba. Często o tym klienci zapominają.

Michał 6 kwietnia, 2016 o 11:27

Bardzo trafnie napisane. Prawnik też potrzebuje czasu, żeby zebrać materiały, dowiedzieć się czegoś no i odpowiednio się do takiej transakcji przygotować.

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Kancelaria Radcy Prawnego Moniki Orłowskiej Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Kancelaria Radcy Prawnego Moniki Orłowskiej z siedzibą w Sandomierzu.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem poczta@orlowskam.com.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

{ 1 trackback }

Poprzedni wpis:

Następny wpis: